+372 588 55 575 info@seoagentuur.ee

SEO, SEO optimeerimine, otsimootori optimeerimine, kodulehe optimeerimine, otsingumootori optimeerimine või otsimootoritele optimeerimine? Mis siin vahet on?

 

Sisestasin Google’sse otsingu “Mis on SEO” ning sain vasteks väga lahedaid emakeelseid tõlgendusi.

Ja miks ma seda tegin?

Sellepärast, et SEO Agentuur saab liiga palju päringuid mitteklientidelt, millede sisuline kvaliteet on väga madal. Turundajatel, IT tegelastel ja äriomanikel on laialivalguv arusaam sellest, mis on SEO hoolimata sellest, et tänaseks hetkeks peaks ka eestikeelset sisu  SEO valdkonna kohta olema avaldatud piisavalt ning otsiturundus, kui turunduse distsipliin peaks ka turul juba oma koha olema leidnud.

Seega mind hakkas veidi vaevama asjaolu, et SEO-st kui valdkonnast ikka veel selline udune ettekujutus on.

Niisiis – sisestasin otsingusse “Mis on SEO?” ning hakkasin huviga lugema tulemusi. Tõemeeli – võtsin  läbi esimesed 10 tulemust. (teisele lehele niikuinii keegi ei kliki)

Esimesena vaatas mulle vastu AdWordsi reklaam –

mis on kodulehe optimeerimine seo oagentuur

Pane tähele, et juba siin on asi veidi viltu. Mis mõttes “Mis on kodulehe optimeerimine”? Ma otsisin vastust küsimusele “Mis on SEO?”. Aga see selleks.

Selle reklaami link suunas siia: https://brandweb.ee/teenused/kodulehe-optimeerimine/

Lehelt loen:

/—/

” Mis on kodulehe optimeerimine?

Kodulehe optimeerimine tõstab nähtavust otsingumootorites. Oletame, et otsite odavat majutust Pariisis. Kirjutades Google otsingusse: ”cheap accommodation in Paris”, saate umbes 22 miljonit tulemust. Enamus kasutajatest ei vaata kaugemale esimesest leheküljest. Tugev, efektiivne, relevantne SEO aitab pääseda esimesele leheküljele. Otsingumootori optimeerimise (Search Engine Optimization) lühend on SEO. Tegemist on protsessiga, kus genereeritakse liiklust kodulehele orgaaniliste otsingutulemustega. Kodulehe optimeerimisega saavutad parema positsiooni Google, Bing jt otsingumootorites.”

/—/

Noh, aga mis see SEO siis on? Genereerime liiklust kodulehele orgaaniliste otsitulemustega?

Hmm, pole nõus. SEO on minu arvates hoopis midagi muud. Lahe on muidugi see, et keegi maksis minu kliki eest aga vastust oma küsimusele ei saanudki.

Aga läheme edasi. Esimesel orgaanilislel positsioonil olev SEO Partner veebileht kirjutab oma vastavasisulises postituses nii:

/—/

“Mis on SEO?

SEO ehk search engine optimization.

Otsingumootorite peamine eesmärk on parandada otsingutulemuste kvaliteeti. SEO eesmärk on otsingumootorite mõistmine ja selle läbi otsingumootoritele sobiva kvaliteetse sisuga jõudmine otsingutulemuste esimestele lehtedele. Internet on väga suure konkurentsiga turg ja seal ellujäämiseks on elutähtis kaasas käia SEO trendidega, eriti Google’i uuendustega just Euroopas.”

/—/

Loen ja loen  aga vastust küsimusele, “Mis on SEO?” ma sellest artiklist ei leidnud.

Link postitusele: http://seopartner.ee/tehnoloogia/mis-on-seo/

Teisel orgaanilisel positsioonil asuv WSI Online tulemus on paljulubav – tõepoolest jääb mul silm sellele pidama ning snippetist eeldaks, et selle linko taga olev sisu on see, mida ma otsin.

Aga võtta näpust. Taaskord loen ja loen aga aru ei saa, mis see SEO siis ikkagi on.

/—/

Lehel seisab:

“Back to basics: Mis on SEO

SEO mõiste ei ole sulle ilmselt võõras. SEO-d tehakse kodulehe nähtavuse parandamiseks otsingumootoris. Eestis, kus Google omab 89% otsinguturust, räägime me põhiliselt kodulehe optimeerimisest Google otsingus. Kui SEO mõiste on ühtselt selge, siis SEO tegevuse sisu on tavainimesele täiesti mõistmatu. Asi on selles, et SEO sisu ongi keeruline mõista.

/—/

mis on seoHmm… isegi SEO-ga tegelevad ettevõtted ei jõua üksmeelele – kes teevad linkimist, kes kasutavad sotsiaalseid signaale, kes kolmandaid meetodeid.

Kui lisada juurde veel Google algorütmiuuendused, mis on oluliselt muutnud otsingutulemuste hindamistingimusi, siis pole imestada, et SEO tundub mingi maagilise võlukunstina.

 

Kes tahab lugeda, siis link on siin: http://www.wsionline.ee/back-to-basics-mis-on-seo/

Kolmandana seisab järjekorras Kodulehekoolitused definitsioon. Otsin. No ei leia vastust.

Definitsiooniks on antud:

/—/

“ SEO – Search Engine Optimization ehk otsimootoritele optimeerimine

SEO on otseselt seotud sinu sissetulekutega läbi otsingutulemuste. Mida kõrgemal positsioonil asud oma kodulehe optimeeritud sisulehtedega, seda rohkem saad endale väärtuslikku veebiliiklust.

Sageli öeldakse selle kohta kui otsingumootori optimeerimine (otsitakse Googlega kuus 110 korda), kuid see pole õige termin, sest keegi ei saa optimeerida otsingumootoreid, vaid ikka oma kodulehe sisulehti otsingumootoritele.

Näiteks meie saame väga suure osa koolitustellimustest just tänu järjepidevale SEO’le. See toimib nagu tasuta reklaam internetis, kui vaid järgid teatud väljakujunenud mängureegleid ja oled aus.”

/—/

Kiituseks tuleb siinkhal siiski öelda, et lehel on pikk jutt sellest, miks SEO on kasulik ja mõned tehnilised näpunäited ka. Aga õnneks mitte liiga palju – muidu kliendid ei tule koolitusele 😉

Vaata lisaks siit: https://kodulehekoolitused.ee/kodulehe-optimeerimine-ehk-seo-kuidas-teha

Voilaa – järgmisena on otsitulemuste reas meie enda leht.

Ma ei väida, et meie enda definitsioon on parim ja õige. But it make’s sence.

mis on seo seo agentuur annab selge vastuse

/—/

“ SEO (Search Engine Optimization) ehk otsimootori optimeerimine on tegevuste kogum, mida kasutatakse veebilehe külastatavuse suurendamiseks läbi otsimootorite (Google, Yahoo, Neti ,Yandex jt.) tehtavate orgaaniliste (tasuta) otsingute.

Veebilehe külastajate arv on otseses seoses selle lehe asukohaga otsimootorite kaudu tehtud päringule saadud vastete järjekorras. Mida kõrgem on positsioon, seda rohkem on võimalik suunata külastajaid oma veebilehele.

Hea SEO pole suunatud mitte ainult veebilehe teksti optimeerimisele, vaid hõlmab endas kogu veebilehel esitatava sisu arusaadavaks tegemist nii robotitele kui inimkasutajale ning võimalikult kõrge kvaliteediga veebilehe kasutusmugavuse pakkumist. Mida paremini on veebileht optimeeritud, seda parem on selle veebilehe SERP (Search Engine Ranking Place) ehk positsioon otsimootori otsitulemustes ”

/—/

Märkate vahet? Nii lihtne see ongi.
Kes tahab pikemalt lugeda, see klikib siia: https://www.seoagentuur.ee/mis-on-seo/

Digiturundus veebileht  on meist järgmine otsitulemustes, ning pealkiri “Mis on SEO ja kuidas käib kodulehe optimeerimine” kõlab paljulubavalt. Klikin lehele ja loen:

/—/

“Mis on SEO ja kuidas käib kodulehe optimeerimine?

SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on maakeeli orgaanilise liikluse suurendamine teie veebilehele läbi erinevate otsingumootorite. Tänapäeval on suurimateks otsingumootoriteks Google, Bing, Yahoo, Baidu ja teised otsingumootorid, mis annavad inimestele parimat võimalikku infot vastavalt tehtud päringule. Samas, kas meil on võimalik täna võimalik oma veebilehega saada potentsiaalsete klientide silmade alla Googles? Kiire vastus on jah, kuid lugege edasi.”

/—/

No tublid – suht ok kirjeldus. Paistab, et veidi kiirustades kirjutatud, kuid muidu igati ok.
Lisalugemist saad siit: https://www.digiturundus.ee/mis-on-seo-ja-kuidas-kaib-kodulehe-optimeerimine/

Järgmisena vaatab vastu FCR Media alamleht – https://www.fcrmedia.ee/kkk/seo/seo-kusimused

/—/

“Mis on SEO ehk kodulehe optimeerimine?

SEO (ing.k. Search Engine Optimisation)  on kodulehtede optimeerimine selliselt, et see saavutaks võimalikult kõrgema positsiooni otsingumootorites nagu Google, Bing, Yandex jne. Kõige olulisem eesmärk on jõuda esimesele otsingutulemuste lehele.”

/—/

Hästi sõnastatud, lakooniline ja lihtne. Aga kasud pole selged. Miks peaks olema veebileht võimalikult kõrgema positsiooniga? Vot tehke mulle selgeks – ühe lausega. Algus on hea, aga asi jääb nagu poolikuks.

Üllatusena on järgmine tulemus pärit Kunstimeistrite veebisthttps://kunstimeistrid.ee/blogi/mis-on-seo-ja-kuidas-seda-muugi-tostmiseks-kasutada/

Tore kirjutis SEO maailmast, kuid vastust põhiküsimusele, “Mis on SEO?” ei saa ka paraku siit.

No nii. Uurides edasi jõuan Internetiturunduse Blogspoti lehele, artikli pealkirjaks “SEO, mis see on , miks see on ja kuidas see töötab?”
Linko: http://internetiturunduse.blogspot.com.ee/2014/05/seo-mis-see-on.html

Olgu siinkohal teaduse huvides ära toodud ka Wikipeedias avaldatud definitsioon:

“ Otsingumootoritele optimeerimine (inglise search engine optimization, lühend SEO) on veebilehe või veebisaidi nähtavuse suurendamine otsingumootoriotsingutulemustes. Kui inimene otsib mingit märksõna (ehk näitab üles huvi teatud toote/teenuse vastu), siis optimeeritud lehte näidatakse otsingutulemuste seas eespool.”

mis on seo otsimootoritele optimeerimine seo agentuur wikipediaTäisteksti saad lugeda siit: https://et.wikipedia.org/wiki/Otsingumootoritele_optimeerimine

Mida sellest kõigest nüüd siis järeldada saab?

Minu leitused on sellised:

Ma ei tuvastanud ühtset vastet küsimusele “Mis on SEO?”
Leidsin aga laheda kodulehe, mille otsa ilmselt muidu ei oleks sattunud. Keegi on püsti pannud SEO kooli – www.seokool.ee. Eriti meeldis mulle lehel olev lause: “Internetis leviv SEO informatsioon on 99% kräpp.” Ma ei tea, kas see kool ka toimib või kes on selle taga aga mõte on hea.

Pean nõustuma sellega, et 99 % infost, mis veebis SEO kohta leidub, on kräpp. Tekib aga küsimus, miks see nii on? Enamustel lehtedel, kus SEO-st räägitakse, ei tooda välja selle valdkonna põhialuseid nind saadavaid kasusid. Selle asemel räägitakse palju tehnilist juttu, millest vähese teadmisega ettevõtjal või turundajal pilt veel udusemaks läheb. Ja ma pole üldse kindel, mis teenuseid SEO teenuste pähe Eestis tegelikult üldse müüakse.


1 väike case study, millest on näha, kui erinevalt agentuurid/ freelancerid SEO teenuseid pakuvad.

Umbes aasta tagasi tegin ma ühte klienti aidates mystery shoppingut oma konkurentide seas.

seo-agentuur-seo-teenused-otsimootori-optimeerimine

Kuidas ma seda teha sain? Lihtsalt – kuna klient palkas mind oma äri arendusjuhiks ( ehk work in konsultandiks), siis oli mul kasutada ka kliendi domeeniga e-post.

Vormistasin korrektse lähteülesande ning saatsin selle päringu vormis laiail ca 15-le konkurendile.

Sain tagasi sisuliselt ja hinnaskaalalt täiesti erievad pakkumised – mõned muidugi ei vastanud ka. Hinnad erinesid 10x – madalaim pakkumine veebilehe tehnilise SEO läbiviimiseks oli 60 € ning kalleim 600€ .

Kuidas on see võimalik? Mida ma kliendina peaksin sellest siis järeldama? Muidugi tahaks odavalt läbi saada aga mine tea, mis kvaliteediga teenus on.

Tuletan meelde, et lähteülesanne oli esitatud kõikidele pakkujatele samadel alustel ning  optimeeritav veebivara olemas lives ning kõigile samadel alustel ligipääsetav. Ilmselt aimate juba, et ma ei hakanud tööle ühegi pakkujaga.

Jah – see on täiesti normaalne tegevus. Olen märganud, et konkurendid saadavad mulle ka aeg-ajalt varikliente. Aga see on ok – SEO Agentuur on premium agentuur ja niikuinii üks kallimaid Eestis. Meile on pigem hea resultaat oluline, kui diil iga hinna eest.

AGA…

Kõik see viib mind mõttele, et SEO valdkond sarnaneb muudele valdkondadele, mis on Eestis oma loomulikku radapidi arenenud. Heaks näiteks on meedia-ning reklaamiagentuurid, kinnisvarabürood, ehitajad jpt valdkonnad, kus esiotsa puudus igasugune regulatsioon ning arusaadavad standardid.

Kui sa arvad, et sul on siin avaldatud definitsioonidest “Mis on SEO?” parem või suupärasem versioon olemas, siis anna endast teada – saada meile e-post KONTAKTI lehelt.

Meelis Malk
SEO Agentuur