SEO Erinevad Vormid, Mida Iga Turundaja Peab Teadma

SEO on üha tihedamini kasutatav termin ning valdkonna populaarsus näitab jätkuvalt kasvutrendi. Kui soovite turundustegevuse abil saavutada oma ärilisi eesmärke, siis on SEO e. otsimootori optimeerimine valdkond, millest enam naljalt mööda ei saa.

Parimaid tulemusi annab SEO tegevuste kompleks, mida järgivad erinevad teie ettevõttes turundusega seotud spetsialistid. Ei piisa ainult sellest, kui teil on heal tasemel optimeeritud sisu või olete usaldanud SEO oma itimeestele. SEO tegevustesse peavad olema kaasatud kõik turundusega seotud osapooled. Sõltumata sellest, mis ärivaldkond seisab teie visiitkaardil on allpool loetletud SEO valdkonnad teie tegevuse korraldamisel kasulikud.

Sisu SEO e. Content SEO

Kui sinu ülesandeks on veebilehe või mõne muu digitaalse turundusinstrumendi sisu loomine, siis on SEO “must be” atribuut. Kirjutajana oled sa vastutav materjali eest, mida kasutatakse:

  • sinu veebilehel
  • blogis
  • pressiteadetes
  • töökuulutustes
  • firma sotsiaalsetes profiilides (Facebook, LinkedIn, infokataloogid vms.)
  • videod, pildid ja muud podcastid
  • ja kõik muu kirjalik materjal, mis ettevõtte kohta sinu kaasabil ilmub

Kogu see sisu tuleb teha arusaadavaks kahele sihtgrupile – inimkasutajale ning robotile – ning konversiooni tagamiseks esitada parimal võimalikul moel. Kui te toodate mistahes digitaalset sisu ilma seda sisu optimeerimata ning SEO prinstiipe arvestamata, siis te lihtsalt raiskate oma aega. Sama hästi võite selle asemel jagata flaiereid tänaval. Või ostke endale mögafon (teate küll – see asi, millega saab kõvasti karjuda).

Tehniline SEO e. Developer SEO

Sinu veebilehe haldamisse kaasatud tehniline arendada (progeja, webmaster, süsteemi administraator vms.tehniline persoon) on vastutav sinu veebi peamise osa eest ning seeläbi omab väga suurt tähtsust SEO toimingutes. Tehniline SEO on seotud järgmiste positsioonidega:

  • saidi URL-ide struktuur
  • serveri haldus
  • lehe avanemise kiirus
  • sisemised ning välimised lingid
  • sisu esitamise viis (i-frame, flash,java / seda õudsat nimekirja võiks jätkata….)
  • kas ja kuidas otsimootorid suudavad lugeda teie veebilehe sisu

Tehnilise SEO eesmärk on tagada teie veebilehe võimalikult tõhus ja SEO sõbralik töö. Kui tehnilise arenduse käigus ei arvestada kasutajate vajadusi, siis – mis seal ikka – olete ostnud endale veebilehe, mis ei tööta. Minu jaoks pole midagi toredamat, kui madala SEO tasemega veebilehe parandamine – see on kallis töö. Parim, mida teha võite, on kaasata SEO spetsialist enne, kui hakkate oma veebi planeerima.

Kujundaja SEO e. Designer SEO

Olenevalt teie rahakoti paksusest ning organisatsiooni suurusest võib tehnilise SEO teostaja ja kujunduse SEO looja olla üks ja seesama isik. See aga ei tähenda, et nende teadmiste skoop peaks olema sarnane. Siinkohal mõned näited visuaaliga seotud SEO valdkondadest:

  • visuaalne layout
  • sisu paiknemine ning selle seotus koodiga
  • sisu kasutamine disainielementidel
  • veebilehe allalaadimise kiirus (piltide suurus, kasutatud tehnoloogia)
  • visuaalsete elementide nimetamine ja formaat, tag-imine (alt, title)

Linkide ehitaja SEO e. Link Builder SEO

Kui olete kunagi kokku puutunud linkide ehitajaga, siis ilmselt teate, et selles valdkonnas peitub SEO eriline võlu ning valu. Nimelt on teie veebilehele viitavate linkide ning teie veebilehelt väljuvatel linkidel üsna oluline osa lehe väärtuse hindamisel otsimootorite poolt (n.t. Google, Neti, Yandex jne.) Kui olete otsustanud sukelduda linkide ehitamisse ja sellega seotud SEO valdkonda, siis peaksite kindlasti pöörama tähelepanu järgnevatele faktoritele:

  • missugused lingid üleüldse eksisteerivad veebis
  • kuidas luua tugev ja teie veebivaraga seotud linkide profiil
  • kuidas ja miks linkida välja ning kuidas linke küsida
  • kuidas luua suhteid ja orgaanilisi linke meediaväljaannetega ning muude populaarsete veebilehtedega
  • kuidas linke märgistada

Ärge unustage, et lingid on ka teie veebilehe sisu ning sarnaselt teksti ja muude sisuelementide optimeerimisele on ka linkide SEO edukuse üheks võtmefaktoriks. Linkide arv ei ole siinkohal nii oluline, kui nende linkide kvaliteet ning linkide korrektne SEO märgistus.

Sotsiaalse meedia SEO e. Social Media SEO

Sotsiaalse meedia SEO võib teha imesid. Mõnda olen ise ka näinud:) Isik, kes vastutab teie sotsiaalse meedia kohaloleku ning selle kasumlikkuse eest, peab olema vähemalt SEO Guru ning ilmtingimata kaasatud kogu orgaanilisse SEO protsessi. See pole ainult Twitterdamine, FaceBookimine või Bloggerdamine sellepärast, et on Fun. Teie sotsiaalse meedia ekspert peab:

  • looma suhteid külastatavuse suurendamiseks ning looma muid teie äritegevusele kasulikke sotsiaalseid signaale
  • tootma kvaliteetset sisu sotsiaalse aktiivsuse tõstmiseks
  • oskama kasutada analüütikat ning statistikat uute SEO sisendite ning SEO väljundite leidmiseks
  • tootma sotsiaalses sfääris positiivset vastukaja
  • reageerima negatiivsele
  • tooma koju kasulikke linke

Pole vahet, kas teie sotsiaalse sisu tootja ning suhete haldaja saab aru, mis on SEO või mitte – iga selle isiku näpuliigutus (või mitteliigutus) omab otsest või kaudset mõju teie, teie äri ning teie veebi mainele. Kui panete selle funktsiooni eest vastutajaks SEO võhiku, siis teete sellega karuteene mitte ainult endale vaid ka kõikidele teistele.

Off-line turunduse sidumine SEO tegevustega

See soovitus võib tunduda kohatu (või liiga elementaarne), kuid olen väga paljudel kliendijuhtudel avastanud, et off-line ja on-line turundustegevuste vahel puudub vähimgi seos. Hea SEO spetsialist on vajalik igale turundustiimile – keegi, kes oskab leida ettevõtte off-line ning on-line turundustegevuste integreerimise võimalusi ning vastupidi:

  • süknroniseerige off-line ja on-line tegevused (see soovitus kehtib põhimõtteliselt kõikide ATL, BTL ja ONL tegevuste puhul)
  • kasutage aktiivset veebiliiklust põhjustavaid märksõnu oma turunduskommunikatsioonis
  • tehke endale selgeks kattuvused ja erinevused, mis ilmnevad off-line/on-line ostuvastupanus ning otsustamise erinevates etappides
  • võtke ettevõtte sotsiaalne profiil enda kontrolli alla

Kui kellegi töö on promoda ettevõttet raadios, prindis, bänneritel vms., siis tulevad SEO teadmised kahtlemata kasuks.

 


 

 


Kui sinu äri läheb juba piisavalt kehvasti, siis räägi meiega. Otsiturundus tõmbab veebikülastuse üles.

Et see nii ka oleks, tuleb esmalt selgeks teha, mis olukorras on sinu digitaalne vara ning mis takistused seisavad sinu ja sinu raha vahel.
Selleks telli meilt alustuseks SEO Audit

Kui sa ei ta täpselt, mida sul vaja on, siis täida see lihtne küsmustik. Vaatame koos, mis edasi saab.

Meelis Malk
SEO agentuur

 

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook
error: Ma Näen Sind.