+372 588 55 575 info@seoagentuur.ee

Mis on seo  ja kuidas seo töötab

SEO on lühend terminist Search Engine Optimization ehk maakeeli otsimootori optimeerimine ning selles pole midagi müstilist.
Võimalik, et sa oled üht-teist SEO kohta kuulnud – mis see on ja kuidas see töötab, kuid meie tõlgenduses kõlab see järgmiselt:

SEO on mõõdetav ning korratav tegevus, mis saadab otsimootoritele signaale kinnitamaks, et sinu veebileht on väärt kuvamiseks Google otsingutes.

Google kasutab keerulisi matemaatilisi valemeid, mida kutsutake algorütmiks e. Google Page Rank -iks. Mõningatel hinnangutel on Page Rank selle ilma üks suuremaid ja paremini hoitud saladusi. No mine tea.

Page Rank algorütm annab igale veebilehele  ja igale otsingule  iseloomustuse – väärtuse ehk skoori selleks, et otsustada, missuguseid tulemusi erinevate otsingute puhul otsijale kuvatakse ning missuguses järjekorras tulemused esitatakse.

Google algorütmi olemust saab lihtsalt iseloomustada tühjade korvide näitega. Mõelge sellele kui hulgale tühjadele korvidele. Ühte korvi kogutakse sinu veebi kvaliteedi tunnused, teise korvi kogutakse info sellest, mida teised sinu kohta arvavad ning kolmandasse kogutakse info selle kohta, kui palju inimesed sinu veebilehte usaldavad. Sinu ülesanne on täita need korvid algorütmis suuremal määral, kui mistahes teine veebileht seda suudab  teha. Mistahes veebilehe asukohta otsitulemustes on võimalik mõjutada omades kõrgeimat kvalteediskoori, omades parimat autoriteeti või usaldusväärsust.

Head uudis on see, et Google algorütmil on sadu korve, kuhu midagi panna. Ning iga korv ja selles olev info moodustab unikaalse kombinatsiooni – sinu ülesandeks on võimalikult paljud korvid täita.

Lühidalt – SEO ehk sinu veebilehe optimeerimine on suunatud selleks, et algorütm otsustaks anda just sinu veebile parima hinde võimalikult paljudes kategooriates ja kuvaks seda otsingu sooritajale esimesena. Kuid tagasi korvide juurde. Nii nagu ikka elus, on olemas suuremad väärtused ja väiksemad väärtused. Nii ka Page Rank puhul – mõned korvid on väärtuslikumad kui teised, kuid kolm peamist, millele keskenduda on:

  • Kvaliteet
  • Usaldusväärsus
  • Autoriteet

Niisis – Kvaliteet
Google üritab mõõta sinu veebilehel oleva sisu kvaliteeti. Mitte vaid ei ürita, vaid teebki seda. Siin otsib Google peamiselt unikaalset sisu – midagi, mis pakuks info otsijale seda, mida teised ei paku. Näiteks kui sa müüd t-särke ning sa kasutad samasugust kirjeldust oma toote iseloomustamiseks, kui 1000 ülejäänud pakkujat, siis ei erista sind ülejäänutest miski. Seega pole tehniliselt võimalik vahet teha, miks sinu sisu on kvaliteetsem, kui teistel. Selleks, et luua unikaalset sisu võiks siinkohal näiteks lisada info toote olemuse kohta, kasutusvõimaluste, moesoovituste, hooldusinfo vms. osas. Märksõnadeks on unikaalsus ja erinevus olemasolevatest konkurentidest.

mis on seo ja kuidas seo töötab by seo agentuurUsaldusväärsus
Sinu veebilehe usaldusväärsus on teine oluline faktor, millest sa pead olema teadlik juhul, kui soovid, et sinu veebileht omaks otsigutulemustes head positsiooni.

Google ei taha kaugeltki mitte kõiki veebilehti näidata – ta  tahab kuvada vaid parimaid nende paremusjärjestuses. Google teeb usaldusväärsuse kindlakstegemisel täpselt seda sama, mida sinagi teed. Ta uurib, mida teised sellest arvavad ning kuidas kasutajad sinu veebilehel käituvad võrreldes teiste samalaadsete veebilehtedega.

Kas sinu veebilehest räägitakse kusagil? Kas sinu veebilehe sisu haakub parimal moel info otsijate vajaduste ja otsikäitumisega? Kas keegi on sinu veebilehte jaganud või sellele viidanud? Mis on sinu veebilehe vanus ja sisu maht? Kas külastaja veedab sinu veebilehel aega rohkem kui mõned sekundid või jookseb sealt ruttu minema selleks, et teha uusi otsinguid?

Mõelge samadele väärtustele, mis tekitavad teis endis usaldusväärsust mõne teise inimese, ettevõtte või muu nähtuse suhtes.

Autoriteet
Kolmas oluline korv Google algorütmis on autoriteedi korv. Google väga tahab jagada veebilehti, mis on populaarsed. Kui Google saab näidata kõige populaarsemat veebilehte, mis müüb valgeid t-särke, siis  Google seda ka teeb. Sinu ülesandeks on veenda Google’t et just sinu veebileht on kõige populaarsem. Seda korvi saab hästi täita sotsiaalmeedia fännibaasiga, kommentaaridega, igat liiki sotsiaalse sisuga, kuulujuttudega jne jne. Kui usaldusväärsus põhineb peamiselt sellel, kes sinu kohta midagi arvab, siis autoriteet põhineb sellel, kui paljjud sinust positiivselt räägivad. See ei erine miskil moel klassikalisest PR-ist või turunduslikust teadlikkuse ehitamisest.

Seega – kui järele mõelda, siis SEO on  protsess, mis tõestab otsimootorile, et just sinu veebileht on parima väärtusega ning ära teeninud hea positsiooni otsitulemustes.

Kokkuvõtteks
Nii nagu lugesite, on orgaanilistes otsitulemustes hea positsiooni saavutamiseks olulisteks faktoriteks veebilehe kvaliteet, usaldusväärsus ning autoriteet võrreldes teiste samalaadsete veebilehtedega. Kuidas siis saavutada parim tulem?  Kõik taandub siiski veebilehe sisule.

Justnimelt veebilehe sisule taandub kogu raskuskese. Sisu maht, asjakohasus, värskus ning selle esitamise viis. Siinkohal ei iaa ma jätta märkimata, et meie praktikas mõistavad enamus kliente sisu all tekstilist sisu, mida veebilehel esitatakse. Paljudele tuleb üllatusena, et sisu alla käivad kõik veebilehel esitatud komponendid.

Nendeks on:

  • Sisu tekstid
  • Lingid (sisemised ja välimised)
  • URL-id
  • Navigatsiooni elemenedid ja nende seotus (menüüd)
  • Veebilehe kood (html, skriptid, css etc)
  • Pildid
  • Videod
  • Audio
  • UI ehk kasutajaliides – (user interface) e.maakeeli disain
  • Funktsionaalsus ja UX (user experience) – ehk mida sellel veebilehel teha saab ning kuidas kasutajad lehel käituvad
  • Metainfo – robotitele mõeldud sisu ning käitumisjuhised
  • Vormid
  • Liidestatud süsteemid (analüütika, conversion tracking, pixelid, heatmapid, A/B testing, sotsiaalsed profiilid etc)
  • Sisu erinevatele kasutajatele (keeled, mobiilsed seadmed, piirkonnad)
  • Lehe käitlemise kiirus

Lisaks sellele, mis tüübilist sisu sinu veebis leidub on oluline ka sisu maht, sisu vanus ning viis, kuidas see sisu on esitatud ehk kas Google robotid saavad sinu sisust aru või siis mitte, platvorm, millele sisu on loodud, veebilehe koodi kvaliteed ning vastavs standarditele, linkide kehtivus, sisu geograafiline ulatus ja keelevalik – ja ma võiksin seda loetelu veel väga pikalt jätkata. Vastuseks sissekande alguses esitatud küsimusele – “Mis on SEO ja kuidas see töötab?” ütleme me nii:

SEO on digitaalturunduse ülene distsipliin, mis võimaldab mõõdetaval kujul kanaliseerida orgaanilisi päringuid veebist.

Siin on teile lõpetuseks peamine SEO printsiip:

  • Kui sa tahad domineerida orgaanilistes otsingutes, peab sinu digitaalne ökosüsteem Google algorütmi jaoks olema parima skooriga. Seda on võimalik saavutada kvaliteetse sisuga tehes sisu indekseerimisrobotitele kätte- ja arusaadavaks.

Et see nii ka oleks, tuleb esmalt selgeks teha, mis olukorras on sinu digitaalne vara ning mis takistused seisavad sinu ja sinu raha vahel.
Selleks telli meilt alustuseks SEO Audit.

Kui sa ei ta täpselt, mida sul vaja on, siis täida see lihtne küsmustik. Vaatame koos, mis edasi saab.

Meelis Malk
SEO agentuur