+372 588 55 575 info@seoagentuur.ee

Tuginedes oma igapäevasele kogemusele ning parimatele teadaolevatele praktikatele panime kirja, mis on need 5 peamist põhjust, miks Sinu veebis on vähe külastusi Googlest.

 

Niisis – need peamised põhjused on:

ESIMENE PÕHJUS: Google ei leia sinu veebilehte üles
Sisuliselt tähendab see seda, et sinu koduleht on Google robotitele suletud. Väga tavaline situatsioon, kui veeb on käinud läbi mõne kehvema arendaja käe alt. Otsirobotite käitumist reguleeritakse läbi veebilehe metainfo (veebilehe koodis olevad juhised robotitele, missugus sisu neil on lubatud külastada) ning läbi spetsiaalsete alamlehtede (xml ning html sitemapid ja robots.txt alamlehed)

Tasuta nõuanne
Selleks, et tuvastada, kas Google on sinu veebilehe indekseerinud, sisesta Google otsingusse järgmine kombinatsioon: site:sinuleht.ee

TEINE PÕHJUS: Sinu positsioon otsitulemustes on halb
Üldiselt on see enim levinud ilming, et veebilehe positsioon otsitulemustes on halb ja sinu konkurendid saavad suurema osa orgaanilistest päringutest endale.

Selle põhjustajaks võivad olla erinevad asjaolud, kuid juurprobleemiks on sinu veebilehe madal kvaliteet.

Siin on toodud mõned asjaolud, mis seda tingivad:

  • sul on veebis vähe sisu
  • sinu veebis oleva sisu kvaliteet on madal
  • sa kasutad kellegi teise sisu, mis on juba veebis avaldatud
  • robotid ei saa sinu lehel esitatud sisust aru või nende ligipääs sisule on piiratud
  • sinu veebileht koosneb peamiselt piltidest, videotest või mis veel hullem – on loodud kasutades FLASH tehnoloogiat või Javascripti
  • sinu veeb on optimeerimata
  • veebilehe kood on vigane ning ei vasta enamlevinud standarditele
  • veebi majutusteenuse pakkuja on halvas nimekirjas
  • veebis on katkised lingid
  • veebil on vähe seoseid muude digitaalsete keskkondadega
  • veebi avanemiskiirus on aeglane
  • veeb ei ole responsiivne või mobiiliveeb on üldse puudu
  • eksisteerib ip-aadressi, kanooniliste URL-ide või muu struktuuriline puudus (näiteks veebilehe URL-id ei ole otsimootorisõbralikud)
  • lehel olev sisu ei vasta lehe kirjeldusele ehk sa oled robotitele valetanud
  • sinu veebilehe platvorm ei ole otsimootorisõbralik (kodeeritud custom PHP-s, kasutatud on kompilleeritud koodi, platorvmi tarkvara pikalt uuendamata, turvaaugud vms)

Tasuta nõuanne
Lisaks inimkasutajale on sin veebis veel üks kasutajagrupp – need on robotid. Robotid on olulised, kuna need töökad kratid koguvad veebidest infot ning edastavad selle Google AI-le, mis omakorda määrab sinu veebilehe positsiooni otsitulemustes.

Inimesed ja robotid näevad veebi sisu erinevalt. Selleks, et aru saada, mida robotid sinu veebis näevad, on siin sulle tasuta tööriist – http://www.botsimulator.com/ või siis see siin: https://smallseotools.com/spider-simulator/

KOLMAS PÕHJUS: Sinu valdkonnas ongi vähe orgaanilisi otsinguid
Suht selge situatsioon – kui sinu valdkonnaga seotud otsingute määr on madal, siis ei ole ka loota kõrget külastust otsimootoritest. Sellisel juhul pead leidma alternatiivsed viisid, kuidas oma kodulehele rohkem külastajaid saada.

Tasuta nõuanne
Kuidas siis aru saada, kui palju ning missuguse iseloomuga otsingud on seotud sinu ärivaldkonnaga?  Google pakub selleks 2 tasuta tööriista –

https://trends.google.com/trends/
https://adwords.google.com/home/tools/keyword-planner/

AdWords on Google märksõna reklaamimise keskkond, mille kasutamiseks tuleb sul esmalt luua Google kasutajakonto.

NELJAS PÕHJUS: Google on sinu lehe blokeerinud
See on kõige kehvem olukord. Tegemist on n.n. purunenud suhtega. Google AI on sinu peale solvunud või isegi kuri ning on otsustanud, et ei indekseeri sinu lehte. Sellisel juhul võib kuluda kuuude kaupa kõva tööd, et veebi positsioon paranema hakkaks. Üldjuhul on mõistlik sellises situatsioonis olemasolev veeb “pimedaks lasta” ning luua nullist uus veebivara. See tuleb odavam.

VIIES PÕHJUS: Keegi on sinu veebi tuksi keeranud
See on üsna levinud olukord. Reeglina on selle taga kas arendaja poolsed tegevused või siis sinu enda teadmatusest tehtud vead, mis on veebilehe kvaliteedile halvasti mõjunud. Pole muud, kui uurida järgi, mis ajahetkest alates veebilehe tulemused halvenema hakkasid ja missuguse veebi adminni kasutaja tegevus on seda põhjustanud.

Mida teha selleks, et sinu veebileht saaks rohkem külastajaid Googlest?

Kõigepealt on vaja selgeks teha, mis tingib madalat külastust.  Alles seejärel on võimalik hakata muutusi sisse viima. Selleks, et aru saada, miks külastus on madal, tuleb hinnata sinu veebilehe kvaliteeti. Selleks on vaja läbi viia veebilehe audit.

Täida lühike küsimustik ja me teeme sulle SEO pakkumise, millest on raske keelduda.